Sonntag, 13. Februar 2011

Kader di bu belki de - ya da - bos bardaklar

seneler sonra dün aksam tekrar gittim oraya.
orasi ki 5 yil boyunca 4 aksami gece, geceyi sabah ettigim.

bardaklar var di tezgahlarda
dolu, bos, kirli bardaklar

icgüdüsel olarak boslari toplamak,
birilerinin siparis vermek istedigini fark ettigim de "ne alirdiniz" demek,
1 metrekarelik kücük mutfagim da ki kirlileri yikamak, sarap bardaklarini parlatmak
geldi icimden

icim doluydu o yillarin agirligiyla.
icime icki doldurdum.
icim sarhos oldukca,
disim dans etti.

dün aksam görmeyi arzuladigim kisi o yillardan kalma biriydi
bir geceydi sadece benim eglendigim o yerde
25inci dogum günüm dü
25 kisi davetliydi
24ü gelmis
geri kalan 1ini bekler olmus tu gözüm
sonra gelmisti o hic 1lesemedigim kisi
sonra gece olmustu
o 1 kisi gitmis ti
bense bir sifirdim
1 - 0 maglub!

dün aksam beklenen degil beklenmedik biri cikageldi gecmisten.
8 sene sonra karsimda duruyordu.
sasirdim!
sasirdi!
elimi uzatmak bile aklima gelmedi, garip oldu.
biraz kilo almis, göz altlari hafiften kirismis, kivircik saclari kesilmis, gözlüklerinin yerini lensleri almisti.
sasirdim.
sasirdi.

iyi görünüyormusum hala, hic degismemisim, yaslanmamisim, aksine daha... bilmem ne...

benim tecrübesiz, kendime küs, gelecegimden endiseli, dünyaya karsi durdugum, herseyin ne kadar boktan oldugu zamanima denk gelmisti.
yazik ona. cok eziyet etmistim.

konustu.
konustum.
cok sordu, az anlattim, cok ictim, cok sarhos oldum.
dans ettik.

tuhaf! benim aklimda kalanlar la onun hafizasina yer etmis olaylar ne kadar farklilar di. o detaylari sever di. surda sunu demistin, burada masadan kalkip gitmistin, tavlada yenilince elimi isirmistin, su aksam bize su yemegi yapmistin... tenin hala o kadar ipeksi mi...

ona bir kitap vermisim ayrilirken, hem de kötü niyetle ve verirken "bak bu kitapta ki ana karaktersin sen, sen hastasin, oku ve gör kendini" demisim...
unutmusum, hatirlayamadim.
ne ayip etmisim.
hak etmistir, kim bilir!

tuhaf! yasandiktan sonra kötü olanlari hafizadan silme gibi bir self-cleaning-fonksiyonu var ise beynin, benim beynim bu konuda kendini asmis. iyiler kalmis hep anilarim da. kizmak seneler sonra, sacma! o anlattikca zaman zaman hatirladim bazi seyleri. kizamadim, ne kendime, ne ona.

biz cocukken birlikte olup küs ayrilmistik, ve büyümüs halimizle barismak icin tekrar karsilasmistik.
Kader di bu belki de.

ve biz cocukken basarmadigimiz birseyi basardik.

dost olduk.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen